Вароты горада Мінска

Мінск

Архітэктура, вытворчыя будынкі

Падарожнічаючы па слаўным горадзе Мінску, абавязкова наведайце Прывакзальную плошчу, на якой велічна стаяць «вежы-двайняты» - вароты горада Мінска! Гэтая славутасць з'яўляецца візітнай карткай горада, бо гэта першы ўнікальны архітэктурны аб'ект якія бачаць вандроўцы, прыбываючы ў Мінск на цягніку.

Вароты горада Мінска ўяўляюць сабой дзве сіметрычныя высокія вежы ў стылі сталінскага класіцызму (ампіру). Стыль спалучае элементы барока, позняга класіцызму і арт-дэко. Усе будынкі, выкананыя ў стылі сталінскага ампіру, адрозніваюцца велічнасцю, раскошай, нават пампезнасцю. Незгладжальнае ўражанне Вароты Мінска вырабляюць менавіта ў вячэрні час сутак дзякуючы цікаваму і прадуманага асвятленню.

Архітэктарам дадзенага праекта з'яўляецца ленінградзец Барыс Рубаненкі, у перыяд з 1947 па 1952 год, архітэктар зрабіў поўную рэканструкцыю Прывакзальнага раёна, у рамках якой Мінскія вароты павінны былі стаць парадным сімвалам Прывакзальнай плошчы і ў цэлым, усяго горада. Аднак гісторыя мінскай варот бярэ свой пачатак за два гады да пачатку будаўніцтва - у 1945 годзе быў праведзены шэраг археалагічных раскопак перад будаўніцтвам метро «Няміга» ва ўсім горадзе Мінску. Тады даследчыкі выявілі астанкі старых драўляных варот. На гэтым месцы і вырашылі ўзвесці мінскія «вежы-двайняты». Цікавы факт, прататыпам мінскай драўлянай брамы былі Залатыя вароты Яраслава ў Кіеве. Мінскія вароты былі сканструяваныя на пяціпавярховых дамах, у савецкія часы, у іх жылі работнікі чыгункі.

Цяпер правую вежу ўпрыгожвае герб былой Беларускай Савецкай Сацыялістычнай Рэспублікі. На левай вежы вы ўбачыце самыя вялікія ў краіне нямецкія гадзіны, дыяметр цыферблата 3,5 метра, а даўжыня хвіліннай стрэлкі 1,69 метра. Гэтыя ўнікальныя гадзіны з'яўляюцца стогадовым ваенным трафеем, атрыманых Беларуссю ад Германіі падчас Другой сусветнай вайны. На вышыні 30 метраў, можна ўбачыць велічныя скульптуры рабочага, калгасніцы, інжынера і салдата, размешчаныя па перыметры кожнай вежы. Праўда, у 70-я гады скульптуры былі часова дэмантаваныя з прычыны разбурэння, але праз час адноўлены з выкарыстаннем больш трывалага матэрыялу - сілуміну.

Паглядзець на ўнікальны па сваёй прыгажосці, архітэктурны помнік «Брама Мінска» можна як самому, так і ў рамках агляднай экскурсіі па горадзе. Раім выбраць вячэрнюю экскурсію, каб нацешыцца «вежамі-двайнятамі» і зрабіць цудоўныя фотаздымкі. Прайшоўшы праз парадныя вароты, вы апынецеся на Прывакзальнай плошчы, прама насупраць будынка вакзала, шкло якога цалкам адлюстроўваюць «Мінскія вароты». Дарэчы з Прывакзальнай плошчай звязана важная гістарычная падзея 1905 года - «курлоўскі расстрэл» ці мітынг працоўных, у тым ліку супрацоўнікаў вакзала. У выніку мітынгу было забіта больш за 80 чалавек, больш за сто чалавек былі параненыя. Вось такія крывавыя падзеі адбываліся на адной з гістарычных плошчаў горада Мінска, зараз жа Мінск - цалкам прыязны і вельмі прыгожы горад, з радасцю сустракае падарожнікаў з усяго свету сваімі гарадскімі варотамі!

Карта месцазнаходжаньня


Зварот да спісу

Экскурсіі

  • пл. Свабоды - пр. Пераможцаў - Траецкае прадмесце - пл. Кастрычніцкая - пл. Перамогі - пл. Якуба Коласа - пл.Незалежнасці - Прывакзальная плошча
  • Дата тура:
  • Без харчавання
  • Колькасць гадзін 2,5

  • Мінск - Мір - Нясвіж - Мінск
  • 2-х разавае
  • Колькасць дзён: 2

  • пл. Свабоды - пр. Пераможцаў - Траецкае прадмесце - пл. Кастрычніцкая - пл. Перамогі - пл. Якуба Коласа - пл.Незалежнасці - Прывакзальная плошча
  • Дата тура:
  • Без харчавання
  • Колькасць гадзін 3

Прапануем

, Мінск , Беларусь
  • Адлегласць да аэрапорта: 44 km
, Мінск , Беларусь
  • Адлегласць да аэрапорта: 46 km
, Мінск , Беларусь
  • Адлегласць да аэрапорта: 43 km