Чыгуначная бальніца ў Мінску

Дадзены будынак - сапраўдная славутасць сталіцы. Сёння ўсе жадаючыя могуць убачыць не толькі галоўны корпус установы з дапаможнымі прыбудовамі, але і адзіную ў Мінску воданапорную вежу, якая знаходзіцца паблізу.

Вузкапрофільная медустанова

Мэтай падставы лячэбніцы з'яўлялася арганізацыя абслугоўвання выключна для работнікаў двух ліній - Маскоўска-Брэсцкай і Лібава-Роменскай. А ініцыятарам і спонсарам будаўніцтва стала таварыства Маскоўска-Брэсцкай чыгункі, якое ўнесла істотны ўклад у яе развіццё.

Першая згадка сустракаецца ў пісьмовых крыніцах 1889 года, аднак канкрэтная дата заснавання невядомая. У сваім першапачатковым варыянце інфраструктура складалася ўсяго з 6 ложкаў і размяшчалася ў будынку тэхнічнага чыгуначнага вучылішча.

Новы будынак на 52 койкі быў пабудаваны ў 1914 годзе, аднак непасрэднае адкрыццё адбылося толькі праз 8 гадоў. Гэтаму перашкодзіла Першая сусветная вайна, якая прывяла да неабходнасці фарміравання ваеннага шпіталя, дзе салдаты атрымлівалі б усю неабходную і аператыўную дапамогу.

У наступныя гады адбывалася даволі хуткае развіццё і нарошчванне патэнцыялу, што абумаўляўся фінансавай падтрымкай з боку дзяржавы. Да пачатку Другой Сусветнай вайны лік ложкаў узрос больш чым у 2 разы. Вядома, у ваенныя гады чыгуначнай лякарні, як і шматлікім іншым дзяржаўным прадпрыемствам, быў нанесены сур'ёзны ўрон, аднак ужо ў бліжэйшыя некалькі гадоў уся інфраструктура дасягнула мінулага ўзроўню.

Варта адзначыць, што з 1953 па 1970 гады тут была не толькі лячэбная ўстанова, але і паўнавартасны кансультатыўны і лячэбны цэнтр. Колькасць ложкаў за гэты час дасягнула адзнакі ў 275 штук.

У розныя гады тут працавалі і кіравалі такія таленавітыя і прафесійныя дактары, як Лябедкін, Канапелька, Даўглікаў, Грэчыкава і інш.

Новая старонка гісторыі

У 1970 годзе было прынята рашэнне аб пераносе знакамітай медустановы, якая змяніла назву на «Дарожную бальніцу». Сёння яна вядома ўжо пад імем «11-я гарадская клінічная бальніца».

Спачатку першапачатковае месцазнаходжанне бальніцы служыла паліклінікай, дзе аказвалася амбулаторная дапамога работнікам чыгункі, аднак даволі хутка завяршылася будаўніцтва новай паліклінікі, размешчанай па вуліцы Варанянскага.

Сёння гарадская бальніца разлічана на 545 ложка-месцаў і мае ў персанале каля сотні дасведчаных лекараў. Тут маецца 11 асноўных аддзяленняў (прыёмнае, высокаразвітое хірургічнае, дзе праводзяцца сапраўды ўнікальныя і складаныя аперацыі, рэабілітацыйнае неўралагічнае, кардыялагічнае і траўматалагічнае, адносна маладое аддзяленне мікрахірургіі вока, аддзяленне паліятыўнай медыцынскай дапамогі «Хоспіс» і інш.).

Немалы ўклад бальніца ўносіць і ў навуковую дзейнасць. Так, на базе медустановы функцыянуюць кафедры хірургіі Беларускага дзяржаўнага медыцынскага ўніверсітэта і БелМАПА.

А дзякуючы шматпрофільнасці і шыраце ахопу тут праводзіцца дыягностыка, аналіз і лячэнне вялізнага спектру захворванняў, у тым ліку рэдкіх. Прымяненне iнавацыйных і правераных тэхналогій робяць усе працэдуры максімальна бязбольным, хуткімі і эфектыўнымі.

Чыгуначная бальніца - гэта не толькі незабыўны атрыбут гісторыі, але і сведчанне ўсіх дасягненняў у медыцынскай сферы апошніх гадоў.