Узнясенская царква ў Століне

Зямля, багатая помнікамі архітэктуры

Столінская зямля багатая архітэктурнымі помнікамі.

У 1938 годзе тут узвялі драўляную царкву ў гонар Узнясення Госпадава. Падчас Вялікай Айчыннай вайны ў столінскай праваслаўнай святыні на званіцы немцамі быў створаны абсталяваны пункт для назірання за ворагам. Аднак чырвонаармейцы не сталі абстрэльваць храм і ён дзівам ацалеў.

Намоленае месца

Узнясенская царква размешчана ў г. Столін на вуліцы Гарынскай. Сярод жыхароў раёна яна карыстаецца папулярнасцю, бо па сутнасці з'яўляецца цэнтрам праваслаўнай культуры ў акрузе. Гараджане з трапятаннем кажуць пра яе, як пра «намоленае месца».

Сам храм чатырохструбны, яго падоўжна-восевая кампазіцыя складаецца з асноўнага падоўжнага ў плане аб'ёму і пяцікантовай апсіды. Па вышыні яны роўныя паміж сабой, а яднае іх шматсценны дах і агульны карніз. Драўляныя калоны ўпрыгожвае майстэрская разьба, а саму царкву – роспіс з выявай біблейскіх сюжэтаў. Над асноўным памяшканнем размяшчаецца васьмярык з вокнамі, яго падтрымліваюць круглыя слупы, а накрывае пакаты шацёр. Узаемазвязаны паміж сабой такія памяшканні, як трапезная і бабінец. Каля яго – дапаможныя памяшканні з аркамі, якія ўтвараюць уваход у трапезную. У кампазіцыі асаблівае месца адводзіцца трох'яруснай шатровай званіцы з галоўкай. Можна сказаць, што яна дамінуе ў архітэктуры храма. Апсіда аточана нізкімі сіметрычнымі пабудовамі. Вокны выкананы ў выглядзе прастакутніка з паўцыркульным завяршэннем. Фасада ашалелы дошкамі і дэкараваны. Адкрытыя галерэі ці хары, дзе працуюць музыканты, ва Узнясенкай царкве знаходзяцца над трапезнай.

Эклектыка

Узнясенскі храм спалучае ў сабе асаблівасці беларускага і рускага драўлянага дойлідства. А калі казаць пра архітэктурны стыль святыні, то большасць даследнікаў адносяць яе да эклектыкі. За мяжой гэты стыль называюць «рамантызм», таму што ў яго аснове ляжаць менавіта рамантычныя рысы. Часам эклектыку яшчэ называюць «гістарызмам», у якім спалучаюцца стылі розных часоў: неаготыкі, неабарока, неарамантызму.ларускі доктар.