На вуліцы Батанічнай у горадзе Мінску размясціўся самы сапраўдны трамвай-музей. Знаходзіцца ён на тэрыторыі дэпо. У 1959 годзе гэты трамвай быў падараваны жыхарам Мінска горадам Ленінградам. Шмат гадоў трамвай вазіў па вуліцах горада пасажыраў, а пасля таго, як прыйшоў у непрыдатнасць, было вырашана выкарыстоўваць яго як помнік аб першым трамваі. У ім і стварылі папулярны сярод турыстаў і жыхароў горада музей.
У пачатку XX стагоддзя адным з папулярных і даступных відаў грамадскага транспарту сталі трамваі. У Мінску спачатку з’явіліся конна-жалезныя дарогі, якія прадстаўлялі сабой вагончык, які цягнуў конь, а кіраваў ёй вагонаважаты. Яны злучалі два вакзалы і ў дзень здзяйснялі каля 10 рэйсаў. У працэсе мадэрнізацыі ў горадзе сталі з’яўляцца рэйкі для трамваяў, якімі кіраваў машыніст.
Хоць маштабы музея і абмежаваны ўсяго толькі адным вагонам, у ім есць на што паглядзець.
Экспазіцыя музея складае больш за 200 унікальных здымкаў. Першы здымак, які захоўваецца ў музеі, датуецца 1908 годам, і на ім можна паглядзець, як выглядала конна-жалезная дарога падчас паводкі.
Не так даўно школьнікі-краязнаўцы зацікавіліся гісторыяй развіцця і існавання трамваяў у Мінску і правялі вялікую даследчую працу. У музеі знаходзіцца цэлы альбом, у якім сабрана ўся інфармацыя, атрыманая ад школьнікаў.
Першы электрычны трамвай з’явіўся ў Мінску ў 1929 годзе. Праз пяць год па вуліцах Мінска ўжо было запушчана сем маршрутаў, працягласць якіх складала 33 кіламетры. У 1934 годзе ў парку абслугоўвалася каля 56 трамваяў. У час Вялікай Айчыннай вайны амаль усе трамвайныя пуці былі ўзарваны. Работы па аднаўленні пачаліся толькі ў 1945 годзе і здзяйсняліся з прычыны дрэннага эканамічнага становішча, вельмі марудна.
В 1970-я гады ўлады горада вырашылі, што трамвайны транспарт – вельмі шумны і не экалагічна чысты від транспарту. Гэта звязана з тым, што паралельна з трамваямі ў горадзе сталі з’яўляцца тралейбусы. Лічылася, што гэта найбольш зручны від транспарту, які не патрабуе ніякіх фінансавых затрат, чаго нельга было сказаць пра трамваі. У сувязі з гэтым, большасць трамвайных пуцей была разабрана. На сённяшні дзень у Мінску толькі 5 працэнтаў ад агульнай колькасці транспарту займаюць трамваі. Агульная працягласць трамвайных пуцей – 97 кіламетраў.
У музеі наведвальнікі могуць убачыць шмат цікавых экспанатаў. Там есць фірмовы кіцель вагонаважатага, гістарычныя дакументы, архіўныя фатаграфіі. У музеі таксама захавалася сістэма кіравання вагонам 50-х гадоў. Зусім нядаўна ў калекцыю музея паступіла мадэль нямецкага трамвая, які выпусцілі ў Германіі ў 1874 годзе.
У 2010 годзе, на Партызанскім праспекце, у будынку рамонтна-механічнага завода планавалася адкрыццё паўнавартаснага музея мінскага гарадскога транспарту. Аднак да гэтага часу рэканструкцыю будынка скончыць не ўдалося.
1
2...
517