Першыя тэатральныя спектаклі пачалі ставіцца ў Гродне яшчэ з канца XVIII ст. Для гэтай мэты выкарыстоўвалася будынак тэатра, якой належал мясцоваму старасцу А. Тызенгаўзу. Яно было спецыяльна пабудавана ў 1780-я гг. Да 1859 года яго ўдалося пашырыць за кошт некалькіх прыбудоў. У 1940 г. у пабудовы з'явіўся трэці паверх, а ў 1975 г. была выканана маштабная рэканструкцыя, якая дазволіла павялічыць прастору сцэны.
Цікава адзначыць, што, згодна з размешчанай на партале adme.ru публікацыі, Гродзенскі абласны драмтэатр апынуўся адной з самых неверагодных і фантастычных пабудоў былога СССР. У гэты ж спіс трапілі і такія аб'екты, як ерэванскі СКК «Амалір», кіеўскі крэматорый на тэрыторыі Байкавых могілак, будынкі Казанскага і Кішынёўскага дзяржаўных цыркаў і г.д.
Да 1984 г. у адпаведнасці з праектам архітэктара Г. Мачульскага быў створаны новы варыянт збудавання з цэглы і зборнага жалезабетону. Яно складалася з залы для гледачоў з амфітэатрам і балконам, дзе адначасова магло размясціцца 700 чалавек. Утульныя вестыбюль і фае таксама запаміналіся ўсім гасцям гэтай культурнай установы, дзякуючы свайму мастацкаму афармленню.
Акрамя таго, на першым паверсе адміністрацыйнага корпуса знаходзіцца малая глядзельная зала, якая змяшчае ў сябе 216 наведвальнікаў. На цокальным паверсе размяшчаюцца рэпетыцыйная зала, пакоі для акцёраў, апаратная, а таксама склад дэкарацый. Ля ўваходу ўсталяваная трохфігурная кампазіцыя скульптара Л. Зільбера пад назвай «Пегас».
З гісторыі будаўніцтва новага будынка Гродзенскага абласнога драматычнага тэатра
Жыхары горада, якія з вялікай адказнасцю адносяцца да захавання яго культурных помнікаў і ўсяго гістарычнага цэнтра, спачатку даволі скептычна ўспрынялі з'яўленне футурыстычнага збудавання ў непасрэднай блізкасці ад Базіліянскага манастыра, Каложскай (цяпер - Свята-Барысаглебскай) царквы, двух замкаў і касцёла.
Сёння тыя акцёры, якія пачыналі сваю працу ў абноўленым будынку, ужо з гумарам успамінаюць пра ўборку будаўнічага смецця на суботніках, а таксама дзеляцца ўспамінамі пра свае першыя рэпетыцыях. Варта адзначыць, што праект меў цэлы шэраг недахопаў, паколькі, унутры памяшканняў нярэдка бывала холадна, а акустыка апынулася слабай. Асобныя памяшканні не адказвалі фактычным патрэбам тэатра, аднак у працэсе функцыянавання іх прызначэнне стала іншым.
Якімі асаблівасцямі адрознівалася ўнутранае ўбранне ўстановы?
Яно спрыяльна паўплывала як на акцёраў і работнікаў, так і на наведвальнікаў гэтага месца. Дэкаратыўнае выкананне ліхтароў, лесвічныя каскады і асветленыя фае ўздымалі настрой нават у дрэннае надвор'е. Дзіўная сумесь жывапісных, архітэктурных і скульптурных элементаў навявала думкі аб бязмежнасці мастацтва, а таксама аб яго велічы.
Сістэма кансоляў і размяшчэнне свяцільнікаў ствараюць асаблівую візуальную і прасторавую пластыку, дзякуючы чаму інтэр'ер памяшканняў паўстае як своеасаблівы «тэатр у тэатры». Увагу гледача непазбежна прыцягваюць бюсты Ж.Б. Мальера, У. Шэкспіра і А. Пушкіна.
Пляцоўка вакол тэатра даволі хутка ператварылася ў адну з папулярных зон адпачынку. Тут можна атрымліваць асалоду ад відаў Нёмана і праводзіць час на свежым паветры. Малюнак Гродзенскага драмтэатра ўпрыгожвае рэкламныя буклеты і сувеніры. Ён вельмі часта сустракаецца ў выданнях СМІ, што непазбежна павышае турыстычную прывабнасць аб'екта.
Кантакт:
тэл.: +375 152 62 34 86 (білетная каса),
+375 152 62 34 88 (прыёмная)
Каса тэатра працуе: панядзелак-нядзеля з 09.30 да 20.15
1
2...
511